Прокуратурою області проведено перевірки додержання органами МВС України в Херсонській області вимог законодавства України при оформленні та видачі дозволів на придбання, зберігання та використання травматичної зброї, а також Кодексу України про адміністративні правопорушення, за результатами яких встановлено порушення чинного законодавства.
На даний момент в області налічується майже 2000 власників зброї для відстрілу гумових куль.
На території Херсонської області зареєстровано 117 громадських формувань, створених для участі в охороні громадського порядку та державного кордону, з яких 25 отримали дозволи на придбання та зберігання спеціальних засобів для відстрілу гумових куль. За результатами прокурорської перевірки щодо належного контролю з боку райвідділів внутрішніх справ за роботою громадських формувань з охорони громадського порядку, були виявлені порушення щодо вжиття заходів до анулювання дозволів та вилучення спеціальних пристроїв травматичної дії у осіб, які припинили членство у таких організаціях, у зв′язку з чим втратили право на зберігання зазначених спецзасобів. Мають місце випадки невжиття відповідних заходів до громадських формувань та їх членів, які не виконують Закон України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону» та самоусунулись від своїх завдань та статутних обов'язків. Як приклад, прокурором Цюрупинського району встановлено, що керівництво районного громадського формування ухилялось від спільної з органами МВС роботи щодо охорони громадського порядку, не виконувало обов'язків, визначених статутом та Законом України «Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону», передбачене законодавством навчання та правова підготовка його членів не проводилась.Вказаний факт залишено поза увагою керівництвом Цюрупинського РВ УМВС України в Херсонській області.
Прокуратурою Комсомольського району м. Херсона перевірено діяльність громадського формування з охорони громадського порядку «Скіф», членство у якому надає право на отримання дозволу на придбання та зберігання спецпристроїв травматичної дії. Частина членів формування до охорони громадського порядку не залучалися, обов'язки, визначені статутом та Законом, не виконували, але мають у власності спецзасоби.
Вказане свідчить, що єдиною метою отримання членства у формуванні було отримання спецзасобу для використання його у власних цілях.Також перевіркою встановлено випадки безпідставного володіння травматичною зброєю серед журналістів. Прокуратурою були виявлені випадки прийому на роботу громадян у місцеві та обласні ЗМІ лише для отримання дозволу на володіння вказаними спецзасобами
Крім того в діяльності обласної дозвільної служби виявлено факти необґрунтованих рішень про видачу дозволів на придбання травматичної зброї.Внаслідок відсутності взаємодії між структурними підрозділами міськрайвідділів дільничними інспекторами міліції не проводяться перевірки наявності, умов зберігання зброї. Незважаючи на вимоги нормативних актів щодо забезпечення систематичності обстежень (раз на рік), такі перевірки носять епізодичний характер, внаслідок чого правопорушникам створені умови для тривалого і незаконного користування зброєю.Внаслідок відсутності належного обміну інформацією між структурними підрозділами міськрайвідділів не забезпечується своєчасне вилучення зброї у осіб, які притягуються до кримінальної відповідальності. Зокрема, не вжито заходів до обвинуваченого в скоєнні злочину мешканця Нововоронцовського району, який перебуває під вартою. У нього не вилучено зброю, незважаючи на те, що відносно останнього порушено кримінальну справу.Зазначені вище порушення є наслідком неналежного виконання своїх обов’язків працівниками УПП УМВС України в Херсонській області та відсутності належного контролю з боку його керівництва за роботою підпорядкованих підрозділів.
За результатами перевірки для ліквідації виявлених порушень прокурором області було направлено подання на ім’я начальника УМВС України в Херсонській області.